Absence časového údaje

11.05.2022

aneb RYCHLOST NENÍ CHYTROST...

Člověk by až nevěřil (jak má v sobě hluboce zakořeněné, že: "Na písemku/test máme přesně vyměřený čas."). Přitom - co jedna formulka/věta (je-li přítomna) s některými studenty udělá. Samotnou mě překvapilo a neustále překvapuje, co se děje ve chvíli, kdy v rámci doučování vynechám časový údaj.

Nelze generalizovat a dělám to jen nerada, avšak moje postřehy jsou takové, že když vynechám časový údaj, tak student je sám u sebe a v mnohem větším klidu. Něco je jinak (o dost jinak), než když vytvářím tlak v podobě přesně definovaného časového úseku. Když toto neudělám - student je pak (překvapivě?) schopen počítat jakoby úplně jinak... "překvapivě" sám, mnohdy bez chyb či pouze s drobnou dopomocí, a to i přesto, že se jedná o zcela novou látku či předmět, ze kterého má/měl ještě nedávno dostatečnou.

Video "Rychlost není chytrost":
https://www.youtube.com/watch?v=BsVKZ1_NSQk


-VK-

S láskou ~Veronika~
  
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!